المجلة المنتدى التحكم التسجيل اتصل بنا

إنشاء موضوع جديد  إضافة رد
 
أدوات الموضوع
  #1  
قديم 29-10-2012

الملف الشخصي
تاريخ التسجيل : May 2009
الجنـــــــــــس : male
مكان الإقـامـة :
المشاركـــــات :  2,629
افتراضي طبيب جراح .... وياما جراح














السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
طبيب جراح .... وياما جراح


اولا : كاتب الموضوع دا اتردد كتير لأسباب وأمور كتير لكن الفكرة موجودة
من فترة وطبعا هي فكرة قديمة وتقريبا كدا بدئت في الراديو ولسه لحد اليوم
لها برامج كتير

ثانيا : انا موش خبير ولا حلال عقد انما كلنا هنساعد بعض لأي حد عنه مشكلة
وياريت ناخد الموضوع بجدية لما حد يعرض مشكلته وبما يرضي الله ودا أهم شئ

ثالثا : ياريت اللي يعرض مشكلته يكون امين في كلامه لأننا بنسمع من طرف واحد
علشان نحاول نوصل معاه لحل يناسبه علي قد ما نقدر

رابعا : لو حد حب يبعت رساله خاصه تكون عن المشكله بس لو سمحتم غير كدا
موش هجاوب علي الرسالة
بالتوفيق للجميع

أحمد مرعى












'fdf [vhp >>>> ,dhlh [vhp

  #2  
قديم 29-10-2012

الملف الشخصي
تاريخ التسجيل : Jul 2011
الجنـــــــــــس : female
مكان الإقـامـة : بلاد النوبة
المشاركـــــات :  1,971
افتراضي رد: طبيب جراح ..... وجرحه ماله دوا

شعور جميل منك و بارك الله فيك
  #3  
قديم 29-10-2012

الملف الشخصي
تاريخ التسجيل : Feb 2008
الجنـــــــــــس : female
مكان الإقـامـة : (•̪●)
المشاركـــــات :  11,240
افتراضي رد: طبيب جراح ..... وجرحه ماله دوا

ربنا يوفقكـ أخى
ويسعدك
و يسعد الاخرين



  #4  
قديم 29-10-2012

الملف الشخصي
تاريخ التسجيل : Jun 2009
الجنـــــــــــس : male
مكان الإقـامـة : حبيبتى مصر
المشاركـــــات :  9,421
افتراضي رد: طبيب جراح ..... وجرحه ماله دوا

شكرا يا احمد كلام رائع
  #5  
قديم 31-10-2012

الملف الشخصي
تاريخ التسجيل : May 2009
الجنـــــــــــس : male
مكان الإقـامـة :
المشاركـــــات :  2,629
افتراضي رد: طبيب جراح ..... وجرحه ماله دوا

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اظاهر الناس كلها موش عندها مشاكل d
نتمنى والله مفيش حد يكون حزين ولا عنده مشكله
ودا كان المقصود من الموضوع

متشكر على المرور الطيب
منورين
  #6  
قديم 04-11-2012

الملف الشخصي
تاريخ التسجيل : Mar 2009
الجنـــــــــــس : female
مكان الإقـامـة : ღهُنَـآإ .. ڪِلْ مآفينيْ ~ ღ
المشاركـــــات :  3,045
افتراضي رد: طبيب جراح ..... وجرحه ماله دوا

[center]
اولأ يسلمو احمد علي الفكرة الرائع
تانيا هكون اول مشكلة
مشكلتي كبيره جدا جدا بس هقولها ممكن يكون في حل
انا يتيمة الام وعشيت طول حياتي مع جدتي في السعودية ويوم وفاتها وبقيت يتيمه للمرة التانيه
نزلت مصر ودخلت الجامعة حبيت شخص كويس جدا جدا واهلو نا محترمين جدا وجه لاهالي وتمت الخطوبة الاول هو كان صديق واخ ليا اما حبني ومعملته الكويسة ليا حبيته وخلصت الكلية واشتغلت فترة كول فون في شركة معروفه وابتدت المشكلة هنا هو غيور جدا انا اكبر منه بسنه بس الفرق ده مش بيان بينا سيبت عملي وفضلت في البيت واي شيء ممنوع من غيرته لدرجة انو غار من اصحابي البنات كله ده قولت هيتغير عشان احنا بعيد عن بعض هو في محافظة وانا في محافظة لقيته جاي بيقولي عايز اعترف ليكي بشيء قولت ماشي قولي انا خونتك ودي اكتر حاجة تجرح البنت المهم كانت صدمه ليا وفضلت شهرين مافيش بينا اي كلام لقيته وعتبته وقولت لي احنا مش هننفع لبعض وحصلت لي حادثة بسبب كلامي الوقت بقه عايز نرجع لبعض تاني وانا خايفة ولا عارفة اخود قرر يعني تقدر تقول الاول كونت نفسي اعمل احلا بيت واعوض الا اتحرمت منه بغايب امي مع اطفالي
اتمن منك الرد ومن باقي الاعضاء
ولك كل تقديري لمجهودك الرائع
[/cente
r]
  #7  
قديم 04-11-2012

الملف الشخصي
تاريخ التسجيل : May 2009
الجنـــــــــــس : male
مكان الإقـامـة :
المشاركـــــات :  2,629
افتراضي رد: طبيب جراح ..... وجرحه ماله دوا

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

متشكر على ذوقك تسلمى
وربنا يرحم والدتك وجدتك وموتنا وموتى المسلمين


اولا انا فاهم موضوع مشكلتى كبيرة جدا وسؤلك لها حل ؟؟
دا نابع من فترة العربة اللى عشتيها مع جدتك مع غربة وفاة الوالده
ودا اللى مخليكىى خايفه جدا لكن انتِ عملتى شئ كويس انك درستى ودا شئ مهم جدا
والمفروض انه يعطيكى قوة وثقه فى النفس وإن كان التعليم عندنا حاجه تودى فى داهيهd
على رأى المثل "يا هناه اللى يتعلم عندنا" d

هو فيه مشكله حقيقة عندنا فى الرجل الشرقى ولو سافر وراح وجه وبقى مسؤول
فى ارفع الاماكن فى العالم .... هيفضل شرقى
وزى ما قالت سعاد الصباح
غير أن الرجل الشرقي لا يرضى بدورٍ غير أدوار البطولة

لكن هو الوقتى المفروض انه خطيبك يعنى المفروض بما انه تجاوز المرحله دى
يبقى اعقل من كدا ودا للامانه بيعتمد اكيد على تصرفاتك من المحيطين بكى
فلو كانت تصرفات عادية يبقى اللى هو بيعملوه " لعب اطفال " موش حتى
مجرد غيره

طب اصحابك البنات مالهم بالغيره انا قولت انه " لعب اطفال "

وبعدين موضوع الخيانه مفيش اى بنى ادم يتحمله لكن فيه ناس بتتحمل
وتقول هيتعدل الايام ووووو والنقطه دى بترجع للانسان نفسه

بس فى الاول تتأكدى من موضوع الخيانه لأنه ممكن قاله لكى كدا ومفيش حاجه
لحاجات كتير انه يختبر حبك له مثلا وعاوز يشوف رد فعلك ايه وفيه ناس عملتها
بس دا غباء فعلا
او يتأكد انه مفيش حد تانى فى حياتك ودا يبقى مرض بجد وحاجه صعبه

انسان بالطريقه دى هتبقى الحياة صعبه وخاصة اصحاب المزاج المتقلب والغيورين

انصحك بحاجه واحده وانا اسف انا "دقه قديمة شويه" انا موش بفضل ان الخطوبه
تطول اكتر من 6 شهور او سنه ودا يبقى كتير جدا جدا
لأنها طول مدة الخطوبه بتعمل مشاكل كتير وخاصة فى مجتماعتنا
فى ناس هتقول دى فترة تعارف طيب 6 شهور موش تكفى او سنه بالكتير
ومهما حاول الانسان منا يخبى حاجه هيظهر عليه اصله

وبعدين صلى واستخيرى ربنا وخلى دا اول شئ لأنه مهم جدا

تانى حاجه اقعدى معاه وزى مابنقول بالفلاحين " هاتى معاه من الاخر "
وقوليله نتجوز وندخل على طول وشوفى رد فعله ايه لو قالك انا والظروف
سيبك منه وادعى ربنا يرزقك بالزوج الصالح اللهم امين

ونصيحه موش ديما تحسسيه بأنه مفيش مشكله فى الماديات صحيح
دا شئ مهم جدا وانا من الناس اللى بتطالب بتيسير الزواج

لكن انا اقصد اللى من اصحاب تقلب المزاج دا ممكن يعمل اى شئ
ويقبل بأى حاجه وحتى لو هو مفيش عنده مشكله فى الماديات

اتمنى من ربنا يوفقك ويهديه d ويهدينا اجمعين
اتمنى اكون قدرت اوصل حاجه

  #8  
قديم 04-11-2012

الملف الشخصي
تاريخ التسجيل : Mar 2009
الجنـــــــــــس : female
مكان الإقـامـة : ღهُنَـآإ .. ڪِلْ مآفينيْ ~ ღ
المشاركـــــات :  3,045
افتراضي رد: طبيب جراح ..... وجرحه ماله دوا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد مرعى مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

متشكر على ذوقك تسلمى
وربنا يرحم والدتك وجدتك وموتنا وموتى المسلمين


اولا انا فاهم موضوع مشكلتى كبيرة جدا وسؤلك لها حل ؟؟
دا نابع من فترة العربة اللى عشتيها مع جدتك مع غربة وفاة الوالده
ودا اللى مخليكىى خايفه جدا لكن انتِ عملتى شئ كويس انك درستى ودا شئ مهم جدا
والمفروض انه يعطيكى قوة وثقه فى النفس وإن كان التعليم عندنا حاجه تودى فى داهيهd
على رأى المثل "يا هناه اللى يتعلم عندنا" d

هو فيه مشكله حقيقة عندنا فى الرجل الشرقى ولو سافر وراح وجه وبقى مسؤول
فى ارفع الاماكن فى العالم .... هيفضل شرقى
وزى ما قالت سعاد الصباح
غير أن الرجل الشرقي لا يرضى بدورٍ غير أدوار البطولة

لكن هو الوقتى المفروض انه خطيبك يعنى المفروض بما انه تجاوز المرحله دى
يبقى اعقل من كدا ودا للامانه بيعتمد اكيد على تصرفاتك من المحيطين بكى
فلو كانت تصرفات عادية يبقى اللى هو بيعملوه " لعب اطفال " موش حتى
مجرد غيره

طب اصحابك البنات مالهم بالغيره انا قولت انه " لعب اطفال "

وبعدين موضوع الخيانه مفيش اى بنى ادم يتحمله لكن فيه ناس بتتحمل
وتقول هيتعدل الايام ووووو والنقطه دى بترجع للانسان نفسه

بس فى الاول تتأكدى من موضوع الخيانه لأنه ممكن قاله لكى كدا ومفيش حاجه
لحاجات كتير انه يختبر حبك له مثلا وعاوز يشوف رد فعلك ايه وفيه ناس عملتها
بس دا غباء فعلا
او يتأكد انه مفيش حد تانى فى حياتك ودا يبقى مرض بجد وحاجه صعبه

انسان بالطريقه دى هتبقى الحياة صعبه وخاصة اصحاب المزاج المتقلب والغيورين

انصحك بحاجه واحده وانا اسف انا "دقه قديمة شويه" انا موش بفضل ان الخطوبه
تطول اكتر من 6 شهور او سنه ودا يبقى كتير جدا جدا
لأنها طول مدة الخطوبه بتعمل مشاكل كتير وخاصة فى مجتماعتنا
فى ناس هتقول دى فترة تعارف طيب 6 شهور موش تكفى او سنه بالكتير
ومهما حاول الانسان منا يخبى حاجه هيظهر عليه اصله

وبعدين صلى واستخيرى ربنا وخلى دا اول شئ لأنه مهم جدا

تانى حاجه اقعدى معاه وزى مابنقول بالفلاحين " هاتى معاه من الاخر "
وقوليله نتجوز وندخل على طول وشوفى رد فعله ايه لو قالك انا والظروف
سيبك منه وادعى ربنا يرزقك بالزوج الصالح اللهم امين

ونصيحه موش ديما تحسسيه بأنه مفيش مشكله فى الماديات صحيح
دا شئ مهم جدا وانا من الناس اللى بتطالب بتيسير الزواج

لكن انا اقصد اللى من اصحاب تقلب المزاج دا ممكن يعمل اى شئ
ويقبل بأى حاجه وحتى لو هو مفيش عنده مشكله فى الماديات

اتمنى من ربنا يوفقك ويهديه d ويهدينا اجمعين
اتمنى اكون قدرت اوصل حاجه

يسلمو ليك احمد بجد كلامك رايحني مشكلتي معقدة جدا هو بيحبني وانا عارفة كده ومتاكده بس مش عارفة اشيل الخوف من قلبي وغير كده انا مش شوفت امي وكانت ليا كل حاجة جدتي وهي كانت صعبة شوية تقدر تقول زي الصعيدي في مصر كده وتعلمي ده كانت وصيت امي وانا عملتها ودرست بعد الكلية واخدت كروسات كتير بس ممكن يكون الخلاف بينا فرق السن عشان انا عملية شوية وعصبية جدا جدا واي حاجة بخود علي خاضري ودموعي تنزل وهو مش بيحب كده وبيتعصب علي طول وممكن عشان شغلو مخليه كده هو وكيل نيانة شغلو كله علي اعصابو
يع
  #9  
قديم 04-11-2012

الملف الشخصي
تاريخ التسجيل : May 2009
الجنـــــــــــس : male
مكان الإقـامـة :
المشاركـــــات :  2,629
افتراضي رد: طبيب جراح ..... وجرحه ماله دوا

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

شوفى موضوع الخوف موش هيروح الا لما تستقرى نفسيا وعاطفيا
وبإذن الله يكون عن قريب ونفرح بكم

وبعدين مفيش فرق سن دا سنه معتقدش انه دا حاجه كبيره
انا بقول موش يزيد عن 5 سنين دا رايي الشخصى
انما سنه فوق تحت عادى جدا جدا

نسيت اقول ان فيه حالات فرق السن فيها بيكون موش مشكله
ودا حالات نادره والتفاهم فيها بيبقى عالى جدا

المشكله انه شغله فعلا عامله له مشكله

وهو واخد على التحقيق والامر والكلام دا

بس المفروض انه فى نفس الوقت شغله دا يخليه واقعى شويه
لأنه بيقابل مشاكل وقضايا وحاجات صعبه يعنى المفروض
يبقى اهدى شويه

بعدين موضوع العصبيه مع وكيل النيابه d موش هتنفع ابدا


افضل شئ زى ما قولتلك هاتى من الاخر معاه وقوليله نتجوز

ايه المشكله فى حاجه تمنع انكم تتجوزو بس خلصت الحكايه

وبعدين بيقولو بيقولو ان النهارده عيد الحب d

انا موش عارف عملو للحب عيد ليه d

المهم اشترى هديه وابعتيها واكتبى جنبها كلمتين

واطلبى منه انك عاوزه تكلميه ونصحيه لله
هاتى معاه من الاخر

دا صنف الرجاله وانا عارفهم منا منهم d


ربنا يكتبلك الخير

  #10  
قديم 04-11-2012

الملف الشخصي
تاريخ التسجيل : Mar 2009
الجنـــــــــــس : female
مكان الإقـامـة : ღهُنَـآإ .. ڪِلْ مآفينيْ ~ ღ
المشاركـــــات :  3,045
افتراضي رد: طبيب جراح ..... وجرحه ماله دوا

ربنا يخليك يااحمد انت انسان رائع
ربنا يبارك فيك
إضافة رد

الكلمات الدلالية (Tags)
طبيب جراح

أدوات الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة



الساعة الآن 02:36 PM.


vBulletin® v3.8.8 Alpha 1, Copyright ©2000-2019
جميع الحقوق محفوظة لمنتديات كذا ميزا
تحميل العاب كاملة 2013 تحميل برامج كاملة 2013 تحميل نسخة ويندوز تحميل خطوط جديدة 2013 العاب موبايل جديدة 2013
تحميل العاب 2013 وداعا لقطع النت بوستات حب كلام عتاب اكواد كول تون موبينيل 2013
تردد قناة الناس رسايل صور فلانتين تحميل لعبة gta san andreas اتارى زمان
نكت على البنات الحمل في المنام تحميل لعبة سبايدر مان كلام رومانسى حزين تحميل فايرفوكس 2013
مصراوي جيكس نكت قبيحة تحميل لعبة ميدل تحميل لعبة سبايدر مان 2 نسخ ويندوز 2013

Content Relevant URLs by vBSEO

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110